• Hopp til primær menyen
  • Hopp til hovedinnhold
Dyplink

Dyplink

Se muligheter!

  • Referanser
  • Newsroom
  • Teknologien
  • Folka
  • Kontakt oss
  • Blogg

Vilkår for digitale tjenester

Versjon 2021.1

1. BAKGRUNN OG FORMÅL

Disse Vilkårene kommer til anvendelse for avtale mellom bestiller av tjenesten (heretter kalt «Kunden») og Dyplink AS. Vilkårene er å anse som avtalt mellom partene ved bruk av Dyplinks tjenester.

2. AVTALEPERIODE

Hver avtaleperiode gjelder i 12 måneder, dersom ikke annet er avtalt. Avtalen fornyes automatisk for 12 måneder i henhold til gjeldene priser, dersom avtalen ikke er oppsagt innen oppsigelsesfristen, jf. punkt 3.

3. OPPSIGELSE

Begge parter kan si opp avtalen. Oppsigelse må foreligge 30 dager før utløpet av avtaleperioden. Oppsigelse påvirker ikke Kundens plikt til å betale for gjenværende del av eksisterende avtaleperiode, men medfører at ny avtaleperiode ikke påbegynner.

4. KUNDENS KONTAKTINFORMASJON

Kunden plikter å oppgi korrekt kontaktinformasjon ved bestilling og holde Dyplink skriftlig oppdatert ved eventuelle endringer. Kontaktinformasjonen må inneholde navn, stilling/rolle, telefonnummer og e-post til alle kontaktpersoner som har mandat til å bestille endringer i tjenesten.

5. BETALING

Tjenesten faktureres årlig via EHF dersom ikke annet er avtalt. Løpende bestilling av leveranser og tjenester faktureres ved oppstart eller når de er utført. Kundens betalingsfrist er 14 dager fra utstedt faktura, med mindre annet er avtalt.

6. DYPLINKS ENDRINGER I TJENESTEAVTALEN

Kunden aksepterer at Dyplink har rett til å gjøre endringer i tjenesteomfanget og andre endringer fortløpende. Priser vil bli justert periodisk og trer i kraft når avtaleperioden fornyes, jf. punkt 2. Dyplink varsler Kunden om prisendringer ved publisering av prisliste på Dyplinks hjemmeside eller per epost. Dyplink forbeholder seg retten til å endre disse Vilkårene eller det som for øvrig er avtalt mellom partene, herunder som følge av endringer i lovgivning. Ved vesentlige endringer i Vilkårene har Kunden rett til å si opp avtalen med øyeblikkelig virkning, og kreve refundert en forholdsmessig del av forhåndsbetalt vederlag. Dyplink skal varsle Kunden om vesentlige endringer innen 30 dager før endringen inntrer. Varsling skjer til den kontaktperson som er angitt fra Kunden jf. punkt 4.

7. ENDRINGER HOS KUNDEN

Endringer fra Kunden, slik som adresseendring, oppkjøp, fusjoner og lignende som har betydning for kundeforholdet, skal meldes til Dyplink uten ugrunnet opphold og om mulig senest 30 dager før endringen trer i kraft.

8. VEDLIKEHOLD AV INTEGRASJONER

Alle integrasjoner som blir påvirket av endringer utført av tredjepart, dekkes ikke av avtalen. Oppdateringer og korrigeringer av slike integrasjoner blir fakturert time for time i henhold til gjeldende timepris. Kunden har selv ansvar for overvåkning av integrasjoner med mindre annet er spesifisert i hva som er avtalt mellom partene.

9. DOMENENAVN

Dyplink registrerer domenenavn gjennom leverandøren Domeneshop. Dyplink understreker at kunden har selvstendige plikter overfor Domeneshop, herunder plikt til å holde kontaktinformasjon oppdatert. Det er søkers ansvar å forsikre seg om at registreringen av domenenavnet ikke er i strid med regelverket, norsk rett eller tredjemanns rettigheter.

10. SIKKERHET

Kunden forplikter seg til å sikre tilganger til tjenesten med et rimelig sikkert passord som skal oppbevares slik at ingen får uberettiget tilgang til dette. Dyplink anbefaler å følge passordanbefalinger fra Nasjonal Sikkerhetsmyndighet. Dersom Kunden mistenker at noen har fått uberettiget tilgang til brukernavn og passord skal Dyplink varsles umiddelbart. Kunden har ansvar for at nødvendige tiltak iverksettes. Dyplink forbeholder seg retten til å fjerne moduler/script/programvare som utgjør en sikkerhetsrisiko eller går ut over tjenestekvaliteten på annen måte.

11. OPPETIDSGARANTI

Løsningene driftes på server hos Dyplink eller som skyløsning, så fremt annet ikke fremkommer i tilbudet. Løsningene driftes med høy oppetid, normalt 24 timer pr. døgn – 365 dager i året. Standard oppetidsgaranti er 99 % pr. kvartal regnet ut ifra alle dager i året, 24 timer i døgnet. Med utgangspunkt i det tidspunkt kunden melder feil. Dyplink har rett til å iverksette tiltak som kan medføre avbrudd, forstyrrelser eller endringer av tjenesten som anses nødvendig av årsaker relatert til teknisk vedlikehold eller drift. Dyplink er uten ansvar for kostnader, tap eller skade som bedriften måtte bli påført som følge av slike tiltak. Dyplink har et servicevindu på fra kl 00:00 til kl 04:00 for påkrevd vedlikehold, som kan benyttes uten varsel. Ut over dette skal Dyplink bestrebe seg på å varsle om slike tiltak i god tid og gjøre sitt ytterste for at ulempen for den enkelte kunde blir minst mulig. Nedetid på grunn av varslet vedlikehold eller vedlikehold utført i servicevindu inngår ikke som en del av oppetidsberegningen. Dersom oppetidsgarantien på 99 % ikke overholdes, gjelder følgende sanksjoner:

Mellom 98 % og 99 % oppetid = 15 % reduksjon i leie tilsvarende ett kvartal på neste faktura.

Mellom 95 % og 98 % oppetid = 30 % reduksjon i leie tilsvarende ett kvartal på neste faktura.

Mindre enn 95 % = 50 % reduksjon i leie tilsvarende ett kvartal på neste faktura.

 12. BACKUP

Dyplink holder backup av nettsider i opptil 30 dager, dersom dette er spesifisert i produktet. Dersom det avdekkes datatap må dette meldes vår brukerstøtte innen 3 uker dersom du skal være garantert å få hentet tilbake eventuelt slettet data. Dersom Dyplink gjennomfører gjenoppretting som følge av kundens sletting, vil dette faktureres i henhold til gjeldende timespris. Dyplink sikrer backup etter de standarder som til enhver tid er etablert i bransjen. Kunden er innforstått med at det er umulig å kontinuerlig sikre at all data lar seg gjenopprette. I et tilfelle hvor data går tapt, kan Dyplink ikke holdes økonomisk ansvarlig ut over erstatningsbegrensning jf. punkt 16.

13. PERSONOPPLYSNINGER

13.1 BEHANDLINGSANSVAR

Kunden er behandlingsansvarlig for data som lagres, og behandles, ved bruk av Dyplinks tjenester, og har selv eierskap til, og ansvaret for, disse. Dyplink kan ikke under noen omstendigheter tilordnes rollen som behandlingsansvarlig for disse dataene. Det er Kunden som bestemmer formålet med sin behandling av personopplysninger og hvilke hjelpemidler som skal brukes, og som har ansvaret for at personopplysninger behandles i henhold til de krav som lover, regler og forskrifter oppstiller. Kunden er også ansvarlig for å føre protokoll over behandlingen av personopplysninger.

13.2 DATABEHANDLERAVTALE

Det er Kunden, som behandlingsansvarlig, sitt ansvar å opprette databehandleravtale med leverandører som behandler, eller har tilgang til personopplysninger på vegne av kunden. Dyplink AS har maler for våre tjenester og er behjelpelige med å utforme en komplett avtale, men Kunden er ansvarlig for å fylle inn korrekt informasjon om hvilke personopplysninger som behandles.

13.3 DYPLINKS PLIKTER

Dyplink plikter å behandle personopplysninger etter Kundens skriftlige instruksjoner. Dyplink plikter å gi Kunden tilgang til dokumentasjon og bistå slik at Kunden kan ivareta sitt eget ansvar etter lov og forskrift. Kunden har rett til tilgang og innsyn i personopplysningene som behandles og systemene som benyttes på vegne av Kunden. Dyplink plikter å bistå den Behandlingsansvarlige med å etterleve kravene om å gjennomføre nødvendige tiltak som å varsle om sikkerhetsbrudd og vurdere personvernkonsekvenser.

14. MISLIGHOLD OG REKLAMASJON

Det foreligger mislighold fra Dyplinks side hvis ytelsen ikke er i samsvar med de funksjoner, krav og frister som er avtalt. Det foreligger likevel ikke mislighold hvis situasjonen skyldes Kundens forhold, force majeure eller hindringer utenfor Dyplinks kontroll. Kunden skal reklamere skriftlig uten ugrunnet opphold etter at misligholdet er oppdaget eller burde vært oppdaget. Kunden må reklamere senest innen 3 uker fra misligholdet er oppdaget eller burde vært oppdaget.

15. SANKSJONER VED MISLIGHOLD

15.1 DYPLINKS RETT TIL Å FORETA AVHJELP ELLER RETTING

Dyplink har rett til å avhjelpe eller rette mislighold Kunden skriftlig har varslet om. Dyplink skal påbegynne og gjennomføre arbeidet med å avhjelpe misligholdet uten ugrunnet opphold. Det er et mål for avhjelpen at ytelsen skal oppfylle de avtalte krav og spesifikasjoner, og at leveransen skal fungere som avtalt. Avhjelp kan for eksempel skje ved utbedring, omlevering eller tilleggslevering. I den utstrekning avhjelp ikke ytes, kan Kunden kreve forholdsmessig prisavslag, jf. punkt .

15.2 TILBAKEHOLD AV BETALING

Ved mislighold kan Kunden holde betalingen tilbake, men ikke i større grad enn det som åpenbart er nødvendig for å sikre Kundens krav som følge av misligholdet.

15.3 PRISAVSLAG

Hvis Kunden har reklamert skriftlig på en mangel eller et mislighold innenfor de avtalte frister for å varsle om mislighold jf. punkt 14, og det ikke tross gjentatte forsøk har lykkes Dyplink å avhjelpe mangelen, kan Kunden kreve forholdsmessig prisavslag av vederlaget som ytes. Prisavslag er kompensasjon for redusert verdi av det avtalte, og er uavhengig en eventuell erstatning.

15.4 HEVING

Hvis Kunden har reklamert skriftlig på en mangel eller et mislighold innenfor de avtalte frister for å varsle om mislighold jf. punkt 14, og det ikke tross gjentatte forsøk har lykkes Dyplink å avhjelpe mangelen og mangelen utgjør et vesentlig mislighold, kan Kunden etter å ha gitt Dyplink skriftlig varsel og rimelig frist til å bringe forholdet i orden, heve hele eller deler av avtalen.

15.5 ERSTATNING

Dersom forsinkelse, mangel eller annet mislighold skyldes uaktsomhet eller forsett fra Dyplink, kan Kunden kreve erstattet direkte tap, herunder tap som skyldes merarbeid forutsatt at Kunden innen avtalte frister har reklamert skriftlig på forsinkelse, mangel eller annet mislighold og forutsatt at Dyplink først har fått anledning til å foreta avhjelp eller retting. Ansvarsbegrensningen jf. punkt 16 gjelder for krav om erstatning fra Kundens side.

16. ERSTATNINGSBEGRENSNING

Erstatning for indirekte tap kan ikke kreves. Indirekte tap omfatter, men er ikke begrenset til, tapt fortjeneste av enhver art, tapte besparelser, tap av data, krav fra tredjeparter, overtredelsesgebyrer ilagt av offentlig myndighet, og følgeskader. Samlet erstatning i avtaleperioden er begrenset til et beløp som tilsvarer Kundens årlige betaling til Dyplink under kontrakten eksklusiv merverdiavgift. Har Dyplink eller noen denne svarer for utvist grov uaktsomhet eller forsett, gjelder ikke de nevnte erstatningsbegrensningene. Kunden kan ikke i noe tilfelle kreve erstatning ved suspensjon av tjenesten eller oppsigelse med grunnlag i kundens, eller noen kunden svarer for sine brudd på avtalen, jf. punkt 17.

17. MISLIGHOLD FRA KUNDENS SIDE

17.1 BETALINGSMISLIGHOLD

Hvis Kunden ikke betaler innenfor forfallstid, jf. punkt 5, har Dyplink krav på rente av det beløp som ikke er forfalt til betaling i henhold til forsinkelsesrenteloven. Hvis forfalt vederlag med tillegg av forsinkelsesrenter ikke er betalt innen 30 (tretti) kalenderdager fra forfall, kan Dyplink sende Kunden skriftlig varsel om at avtalen vil bli hevet om ikke oppgjør skjer innen 60 (seksti) kalenderdager etter at varselet er mottatt. Heving kan ikke skje om Kunden gjør opp forfalt vederlag med tillegg av forsinkelsesrenter før fristens utløp.

17.2 UAKSEPTABEL BRUK AV TJENESTER – SUSPENSJON OG

OPPSIGELSE

Kunden kan ikke bruke tjenester levert av Dyplink, herunder domenenavn, web-tjenester og eposttjenester på en uakseptabel, ulovlig eller uetisk måte. Eksempler på uakseptabel bruk er eksempelvis:

  • Enhver straffbar handling som eksempelvis spredning av ulovlig materialet i form av ulovlig pornografi, overgrepsmateriale, handlinger i strid med straffelovens kapittel om terror, krenkelse av privatlivets fred, mobbing, hensynsløs adferd, personforfølgelse, skremmende eller plagsom opptreden, spredning av virus, malware, trojanere, spredning av taushetsbelagt informasjon, spredning av andres passord, spredning av dataprogram særlig egnet til å begå straffbare handlinger, samt bruk av Dyplinks tjeneste til viderepeking til eller formidling av nettsteder og url’er der slik informasjon finnes, eller bruk av Dyplinks tjenester til ID-tyveri eller til å utgi seg for å være annen person, herunder uhjemlede betalingstransaksjoner og kortsvindel, eller enhver handling som til enhver tid er straffbar,
  • Bruk som fører til forstyrrelser i Dyplinks systemer og tjenester.
  • Bruk av Dyplinks tjenester i strid med personopplysningsloven og GDPR, herunder bruk for å oppnå uhjemlet tilgang til personopplysninger.
  • Bruk av Dyplinks tjenester i strid med markedsføringslovens regler om utsendelse av digital markedsføring.
  • Fremsettelse av ærekrenkede eller injurierende uttalelser.
  • Bruk av Dyplinks tjenester til politisk eller religiøs ekstremisme eller til spredning av rasistisk materiale.
  • Bruk av Dyplinks tjenester til krenkelse av immaterielle rettigheter eller produktetterlikningsvern, herunder registrering av domenenavn i strid med andres rettigheter eller registrering i ond tro.
  • Bruk av Dyplinks tjenester til hackerangrep, DDOS-angrep eller liknende.
  • Øvrig bruk Dyplink finner uakseptabel, ulovlig eller uetisk.
  • Ved brudd på bestemmelsene om akseptabel bruk har Dyplink rett til å suspendere de aktuelle tjenester, samt si opp avtalen om leveranse av tjenestene. Kunde vil i et slikt tilfelle ikke ha rett til å kreve tilbakebetalt innbetalt beløp. Kunden vil i et slikt tilfelle ikke kunne kreve erstatning.

18. SKADESLØSHOLDELSE

Kunden skal holde Dyplink AS, samt Dyplink AS’ mor- eller datterselskaper, samt tilknyttede foretak og alle disse foretaks nåværende eller tidligere ansatte, ledere, eiere og styremedlemmer skadesløs fra og mot ethvert krav, tvist, søksmål, kostnader, skader, utgifter, overtredelsesgebyrer, bøter og advokatsalær (sistnevnte begrenset til innen rimelige grenser) og andre utgifter som skyldes eller har grunnlag i Kundens bruk av tjenester levert av Dyplink AS eller kundens videreformidling av Dyplink AS’ tjenester (i den grad kunden har adgang til videreformidling). Skadesløsholdelsesklausulen gjelder også etter oppsigelse eller opphør av avtalen mellom Kunden og Dyplink AS.

19. TVIST, VERNETING OG LOVVALG

Uenighet knyttet til avtalen mellom partene skal forsøkes løst ved forhandlinger. Fører ikke forhandlinger frem, vedtar partene Hedmarken tingrett som rett verneting for å fremme tvister. Enhver uenighet knyttet til avtalen mellom partene eller disse Vilkårene skal løses i henhold til norsk lov.

20. GJELDENDE VILKÅR

Driftsavtalen er bundet av de til enhver tid gjeldende vilkår. Disse finner du på dyplink.no: https://www.dyplink.no/vilkar/vilkar-for-digitale-tjenester/

Copyright © 2023 · Utviklet og designet av Dyplink